Keuzelijsten beheren

Keuzelijsten beheren

Vorige helponderwerp Volgende helponderwerp  

Keuzelijsten beheren

Vorige helponderwerp Volgende helponderwerp JavaScript is required for the print function Mail ons uw feedback  

Keuzelijsten zijn tabellen waarvan de waarden door de applicatiebeheerder worden ingesteld. Gebruikers van SchoolDataBeheer zien deze keuzelijsten op verschillende plekken in de applicatie terug. Het is voor gebruikers een handig hulpmiddel en zorgt ervoor dat ze een keuze kunnen maken uit voorgedefinieerde waarden.

Als applicatiebeheerder bepaalt u welke waarden elke keuzelijst bevat. In het onderstaande stappenplan leest u hoe u de inhoud van deze tabellen kunt aanpassen.

Keuzelijsten aanpassen

1.Klik in het navigatiemenu links op de optie Keuzelijsten
De keuzelijsten worden getoond in hoofdgroepen en subgroepen en de naam van een keuzelijst wordt aangeduid met Veldnaam

2.Kies een tabel waarvan u de inhoud wilt aanpassen en klik op Bewerken
De waarden die in de keuzelijst zijn opgenomen worden getoond in de vorm van tabelregels. U kunt tabelregels aanpassen, toevoegen en verwijderen

Een item in de keuzelijst aanpassen

Pas het unieke nummer (Id) en/of de naam van een tabelregel aan en klik op Opslaan

Een item aan de keuzelijst toevoegen

Klik rechts onderaan in de tabel op Toevoegen en vul het Id en de naam van het nieuwe item in

Een item uit de keuzelijst verwijderen

Plaats een vinkje achter het item dat u uit de lijst wilt verwijderen en klik rechts bovenaan in de tabel op Verwijderen en daarna op Opslaan