Keuzelijsten zijn tabellen waarvan de waarden door de applicatiebeheerder worden ingesteld. Gebruikers van SchoolDataBeheer zien deze keuzelijsten op verschillende plekken in de applicatie terug. Het is voor gebruikers een handig hulpmiddel en zorgt ervoor dat ze een keuze kunnen maken uit voorgedefinieerde waarden.
Als applicatiebeheerder bepaalt u welke waarden elke keuzelijst bevat. In het onderstaande stappenplan leest u hoe u de inhoud van deze tabellen kunt aanpassen.
Keuzelijsten aanpassen |
1.Klik in het navigatiemenu links op de optie Keuzelijsten 2.Kies een tabel waarvan u de inhoud wilt aanpassen en klik op Een item in de keuzelijst aanpassen Pas het unieke nummer (Id) en/of de naam van een tabelregel aan en klik op Een item aan de keuzelijst toevoegen Klik rechts onderaan in de tabel op Een item uit de keuzelijst verwijderen Plaats een vinkje achter het item dat u uit de lijst wilt verwijderen en klik rechts bovenaan in de tabel op |